ای جان

ای جان

ای جان...ای جان...ای جان
ای جان

ای جان

ای جان...ای جان...ای جان

مردان به کمال نمی رسند مگر...

مردان به کمال نمی رسند مگر با تجربه همزیستی چهار زن و دختر!


تعجب نکنید! با شما نبودم! مطمئنا در طول سال های  گذشته اگر چنین کلماتی از زبان شما   بیان نشده باشد، بارها و بارها در کوچه و برزن  این جملات هشدار گونه را شنیده اید. استفاده از این جملات خطابی و تنبیهی اگر چه به یک عادت  گفتاری و صریح بسیاری از دختران و زنان با عفت در گذشته و حال تبدیل شده است، ولیکن حاوی بار معنایی بسیار عمیق و تکاندهنده ای است؛ و بی شک مزاحمین مجرد دارای خواهر و مادر، و در مواردی نادر، افراد هرزه دارای همسر و دختر  را از پیشروی در هرزگی و ایجاد مزاحمت بیشتربرای نوامیس مردم  باز می دارد!و به عبارت دیگر بیان این عبارات هشداردهنده به مخاطب مزاحم می فهماند که اگر تجربه همزیستی و عشق ورزی مادرانه و یا محبت ورزی خواهرانه را می داشتی، در کوچه و  خیابان بدنبال جلب محبت  ناآشنایان همتایشان و ایجاد مزاحمت برای آنان نبودی!

مردان به کمال نمی رسند مگر با تجربه همزیستی چهار زن و دختر!

در همین ارتباط یکی از روانشناسان ایرانی بر این اعتقاد است که  شخصیت روانی مردان به کمال و تعادل مطلوب نخواهد رسید، چنانچه در طی سال های زندگی مجردی و یا متا هلی اش حداقل به نحوی در جوار یکی از این چهار موجود شریف و سرشار از محبت و گذشت قرار نگیرند! که این چهار فرد کسی نیست چون مادر که از ابتدا در آغوش پر مهرش رشد و پرورش می یابیم و همواره تا پای مرگ شاهد محبت ورزی بیدریغ و عاشقانه اش هستیم و دیگر خواهری مهربان و با محبت که  وجودش تلطیف کننده فضای چالش انگیز خانه هاست و احساس مسئولیت در برابر ایشان  ما را نسبت به  لزوم حفظ حرمت ناموس جامعه مکلف تر می کند؛ و دیگر همسری که پس از ازدواج  در کنار تامین نیازهای جنسی و عاطفی، خلاء شدید مادر را تا حد امکان پر می کند؛ و دیگر دختری که حاصل  پیوندی است خجسته که  با وجود پر مهرش و با روحیه پیوند دهنده، فرشته گون  و مسالمت جویانه اش استحکام رابطه زن و مرد را موجب می شود! و لذا  می توان  فرضیه ای را اینگونه طرح کرد که به نظر می رسد که شدت بزهکاری و هرزه گی افراد با فقدان یک و یا چند جنس مونث محرم رابطه  بشدت معکوسی دارد! به عبارت دیگر، هر چه افراد در این ارتباط محرومیت بیشتری تجربه کرده باشند، میل به هرزگی و مزاحمت برای نوامیس  جامعه در آنان افزایش می یابد!

بی شک مطالعه سنجش معنی دار بودن این رابطه می تواند موضوع مورد علاقه  دانشجویان و پژوهشگران علاقمند به حوزه مسائل اجتماعی باشد!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.